Suurin ihmetyksen aiheeni tätä nykyä on se, etteivät pojat vastaa minulle enää puhelimeen, ei viesteihin eikä soittoihin. Mä olen varmasti tehnyt kauheuksia niille tietämättäni. Voisi kuvitella, että 15-vuotias vastaisi omalle vanhemmalleen edes silloin tällöin puhelimeen, kun eivät saman katon alla asu. Mutta meillä tilanne on se, etten saa heihin mitään yhteyttä. Mitenkään. Välit ovat TÄYSIN poikki. Minusta asia ei ole kiinni. Olen yrittänyt. Ja yrittänyt. Mutta tuloksetta.

Poikien täytyy vihata minua erityisen paljon, luulen. Ja syytä siihen minä en tiedä. Tai sitten exä estää poikia vastaamasta puhelimeen keinolla jollakin, jota en tiedä. No, näin vilauksen toisesta pojasta tässä yhtenä päivänä mennessäni omien vanhempieni luokse, kun hän ajoi moppelilla vastaan tiellä. Ei morjestanut. Meinasin kohdalle pysähtyä, niin kaasutti oikein kohdalla poispäin.... Tuntuu pahalta. 

Tänäänkin yritin soittaa kummallekin. Ei vastausta. Laitoin viestin, mitä asia koskee, murtojuttua joka on sattunut täällä seurassa, ajattelin että kiinnostaisi varmasti kuulla mitä on tapahtunut. Ennenkin tiesivät seuran asioista. Yritin viestin jälkeen soittaa kummallekin uudestaan. Ei vastausta.

Minä en ymmärrä, mikä ihme tässä jutussa takana oikein on. Haluaisin niin kysyä, mistä tämä kaikki johtuu, mutta kun en näe poikia ollenkaan, eivät vastaa puhelimeen millään tavalla - miten voisin saada tietoa? Mun mielestäni tämä on niin uskomaton juttu, että järki ei tosiaan kerro mikä tässä oikein on, jos ei sitten todella exä ole keksinyt ihan mahdottomia asioita, joilla pitää pojat minusta erossa. Mutta luulisin exänkin ymmärtävän, että pojat ovat parin vuoden päästä täysi-ikäisiä. Ei niitä sen koommin isänsä kiellot liikuta. Ja jos on puhunut paskaa/toimii ihan päin prinkkalaa, silloinhan käy niin että pojat eivät halua olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemissä. Tai ainakaan minä en haluaisi. 

Tai sitten tässä on taustalla jotain sellaista, josta minulla ei ole aavistustakaan. Ei mustasukkaisuus nykyisestä miehestänikään voi olla todellinen syy. Ei mitenkään, pojat ovat jo sen ikäisiä.

Eikä kyseessä ole sekään, että minä olisin hylännyt lapset. Niinkuin ovat minulle ilmoittaneet. Vaan minä allekirjoitin paperin siksi, että poikien isä ei hyväksynyt eroa minusta eikä minun nykyistä miesystävääni - ja yritti uhkailla ja rikkoi tavaroita ym. jotta tekisin mitä hän tahtoo. Hän tahtoi "pojat pois suvultani". Toistaiseksi tässä onnistuu. Mutta aika kuluu.... toivottavasti asiat muuttuvat. Pojat olisivat menneet ihan rikki tässä erossa muuten, jos en olisi paperia allekirjoittanut ja "taistelua" luovuttanut.