Viimeiset päivät töissä menivät "humisten". Tosin viimeisen maanantain olin sairaslomalla. Vauva potki mahassa niin kovasti, etten nukkunut juuri ollenkaan niin olin sitten aamulla ihan poikki - enkä jaksanut töissä. Sain ajan neuvolaan iltapäivälle, huilattuani kävin siellä ja sain sairaslomatodistuksen viimeisille päiville. Mutta tiistain ja keskiviikon menin sitten taas kuitenkin töihin. Sain viimeiset "täsmäykset" tehtyä ja kaikki täsmäsivät hienosti. Ja opetin uudelle tytölle viimehetkellä monta pientä asiaa... Täytyy toivoa, että hän onnistuu tehtävässä, työni ei ole maailman helpointa eikä stressittömintä.

Keskiviikkona olisi ollut peli-ilta, mutta en mennyt sinne syystä että äitiysloma alkoi - halusin juhlia sitä tapahtuma!! Ja juhlaan on totisesti aihetta. :)Torstai oli ensimmäinen äitiyslomapäivä. Olin itsekseni kotosalla, kävin asioilla. Kaupassa olin jo yhdeksältä, heti kun ne avautuvat. Olipahan mukava kokemus - sitä herkkua ei juuri ole saanut tehdä. Ja hyvä oli, että pääsin aamusta kauppaan, kun pääsiäinen oli tulossa, vältin ruuhkan. Kauppareissu veikin aikaa suunnattomasti, kun olimme luvanneet tehdä lähisukulaisilleni ruokaa pääsiäisenä, ja olin ajatellut leipoa... etsiskelin tavaroita rauhassa ja suunnittelin ruokia siinä samalla.

Perjantaina oli sitten mieskin kotona, kun oli pitkäperjantai. Hänelläkin alkoi "vapaa", tosin virallisesti pääsiäisen jälkeen on 7 arkipäivää pakkolomalla. Minulla ei ole mitään sitä asiaa vastaan, päinvastoin. :) Mielelläni olen hänen seurassaan ...

Perjantai meni siivoillessa yläkertaa, laittelin vähän valmiiksi juttuja vauvalle toiseen makuuhuoneeseen. Mittailin verhoja ja "varastona" toiminut huone muuttuikin pian ihan toiseen uskoon. Tavarat, suurin osa, menivät omille paikoilleen.

Viikonloppuna kävi mun sisko ja hänen tyttönsä meillä kahveella, ja tytön poikakaveri. Lisäksi katselimme jääkiekkoa ja leffoja. Rauhallista ja mukavaa, ja valmistelin sunnuntain pääsiäisruokaa alustavasti, leivoin rahkapiirakkaa ja siivoilin alakertaa.

Sunnuntaina oli ruokailu. Meillä oli tarjolla monenlaista herkkua, olin tosi tyytyväinen siitä miten onnistuttiin. Yhdessä ruokia laiteltiin. Mies maustoi (marinoi) naudan sisäpaistin ja paistoi sen. Onnistui loistavasti. Lisäksi oli kermaperunoita, valkosipulilla ja ilman, salaattia ja leipää. Jälkiruoaksi värkkäsin mämmistä mämmi-vanilja-appelsiini -herkut ja sitten myöhemmin tarjottiin kahvia ja rahka-persikka-aprikoosi -torttua. Maistui kiitettävästi minullekin. :) Lihaa oli kyllä reilusti, ilmeisesti, koska sitä jäi pakasteeseenkin laitettavaksi. Aion tehdä keiton siitä sitten myöhemmin...

Miehen kaveri kävi sunnuntaina alkuiltapäivästä kahvilla, kun luuli olevan tanssikurssin seurassa - oli ollut kipeänä edellisellä kerralla joten ei tiennyt ettei sitä olekaan. Istui sitten meillä hetken aikaa, jottei ihan "turha" reissu tullut tänne asti ajella.

Jatkuu ...