Lauantaiaamuna heräsin aikaisin, puoli seitsemän. Laitoin tv:stä musiikkikanavan päälle ja tössöttelin askareita, aloittelin siivousta järjestämällä tavaroita paikoilleen - ja jo ennen yhdeksää mulla oli jauhelihakeitto tulossa pienen "mitä tänään syötäisiin" -pähkäilyn jälkeen. Ajattelin, ettei hetimmiten tarvitsisi olla laittamassa uutta ruokaa, kun voidaan iltapuoleen lämmittää samaa ruokaa.

Mulla oli "tylsää" joten kävin herättämässä miehen yhdeksältä. No, huomenna sunnuntaina täytyy antaa nukkua pitkään. Ei se yhdeksän nyt varmasti liian aikaista ole herätä ... kai.

Syötiin jo kymmeneltä keittoa, ja mies lähti käymään vanhempiensa tietokonetta rassaamassa, se kun ei oikein toiminut. Otti mukaan videokameran joka haettiin keskiviikkona postista, niin saa kuvata vauvaa kun se syntyy. Toki muutakin elämää kuvataan. :) Vieraita ja tapahtumia- sekä reissuja. Mies onkin nyt loppuviikosta opetellut käyttämään kameraa, ja minusta näyttää kuvan laatu ja kuvaus olevan tosi hyvä! Tarkka kuva kameralla tulee.

Minä jäin siivoamaan, ja mun isä tuli laittelemaan sähköpistorasiaa kuivauskaapille joka hommattiin siskon miehen kautta käytettynä. On hyvä että saadaan kuivattua vauvan kamppeita niin ettei meillä pesuhuone ole kohta aina pyykkiä täynnä. Vauva kuitenkin tuo pyykkimäärään huomattavan lisäyksen, luulen!Sähkömies kävi sitten tekemässä oikeat kytkennät. Isäni soitti hänelle ja ihmeekseni tulikin samana päivänä, vaikkakin lauantai olikin.

Meillä alkoi iltapäivällä olla siistiä kun olin saanut suurimman osan alakertaa valmiiksi. Mattojen puistelun jätin miehelle, sai tulleessaan tomutella. Imuroinnit, lattian pesut, järkkäämiset ja pölyjen pyyhinnät tein kyllä. Sitten sainkin inspiraation, että lähdemme hakemaan eteiseen maton, oikeastaan palkinnoksi itselleni siivouksesta :) Nyt meidän matotkin alkaa olla uusittu remontteerattuun taloon sopiviksi. Yläkerrassa on enää vanhoja mattoja, jotka sopivat sinne hyvin. Niitä ei enää edes tarvitse uusia. Siivouksen jälkeen ihmettelin kuinka nätti koti meillä onkaan! Mutta uskomattoman huonokuntoisesta ja vahnasta 50 -luvun talosta sitä lähdettiin liikkeelle. Onneksi isäni osaa remontteerata ja rakentaa, tässä mukavassa olotilassa ei muuten oltaisikaan!!! Olisi ollut liian kallista teettää ihan vieraalla kaikki työn osuus.

Lauantai-iltana kuunneltiin musiikkia, käytiin saunassa ja mietittiin vähän vauva-asioita. Mun sisko käväisi teellä, ja tein hänelle turvejalkahoidon. Reissusta  Ukko-Hallassa ostin turvetta, jota saa myös kotona kokeilla. Tykkäsin itse kovasti jalkahoidosta, joten ajattelin että pitkän työpäivän jälkeen siskokin voisi rentoutua hoidolla. Tajuan joka päivä enemmän ja enemmän, kuinka tärkeitä ihmisiä mulla onkaan ympärilläni!! Ainoat, jotka puuttuvat toistaiseksi, ovat lapset joita tosiaan ikävöin jatkuvasti. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Ja olen minä heistä huolissanikin, kun en voi tehdä heidän hyväkseen yhtään mitään.... Tilanne ei ole sellainen kuin sen pitäisi olla.

Sunnuntaina aamupäivällä vielä siivousta yläkerrassa ja petivaatteiden puistelua. Tein sitten kinkkupiirakan, kun tiesin että oli kaveri puolenpäivän aikoihin tulossa käymään. Eipä siitä kummoista tullut, mutta syötyä tuli päivän aikana. Kaveri kävi myöhästyneillä synttäreillä - kun oli ollut kipeänä oikeaan ajankohtaan. Kiva kun kävi! Hänen miehensä oli jotain traktoria katsomassa Kirkkonummella.... niin tuli yksinään. Rupateltiin niitä, näitä ja välillä ihan vakaviakin asioita.

Tanssikurssi oli tiedossa kahdelta seurassa, sinne ilmaantuikin 12 paria! Olipa innostunutta ja iloista porukkaa. Mutta vaikealta näytti - minä kun en tanssi-ihminen ole ensinkään. :( Olen yhtä notkea kuin hiilihanko :)Kahvit kurssilaisille keiteltiin ja olihan se iloista katsella toisten riemua sivustakin. Sisko soitti, että olisi tulossa kahville - mutta kun oltiin seuran tiloissa, tulikin sitten sinne.

Illemmalla oli puhetta käydä mun vanhempien luona, äiti oli tehnyt kuulemma appelsiinituoremehua. Mies kertoi kun käväisi hakemassa kahvipaketin meille lainaan mun vanhemmilta, kun keittelin aamusta viimeiset kahvit omista puruista.

Öh. Huomenna työpäivä! Ei oikein jaksaisi huvittaa ... nyt kun tiedän, että on jäljellä töitä vielä 2,5 viikkoa. Jotenkin laiskottaisi ja tekisi mieli jäädä kotiin. Täälläkin aika kuluisi, olisi suorastaan vaikka mitä tekemistä ennen vauvan syntymää. Ja. Jotenkin työpäivät tuntuvat pitkiltä ja raskailta. Selkä ja yhtälailla minä väsähdän aina iltapäivästä. Olisi ihana päästä lähtemään töistä pois esim. klo 14. Siihen asti jaksan ihan ok, ei mitään probleemaa. Mutta tosiaan - niihin aikoihin tekisi mieleni mennä jo hetkeksi pitkäkseen. Sitten taas lepohetken jälkeen jaksaisikin lisää touhuta. No. Kyllä se menee, tuo aika nopsaan tästä eteenpäin. Mulla on vielä PAAAALJON opetettavaa sijaiselle. Vasta pari isompaa hommaa hän osaa - tai ainakin on käyty läpi.